søndag den 14. november 2010

Studying really hard for midterms.. and staying a bit longer over here..

Vancouver, Canada.
13. oktober - 14. november 2010.

Det der med at blogge..

Indrømmet, jeg har ikke været så god til at opdatere denne her blog, som jeg egentlig havde troet at jeg ville være..
Men for at I kan læse hvad jeg laver, og ligeså meget for selv at kunne huske det om et par måneder eller år, har jeg besluttet at opdatere bagud et par måneder ad gangen, mens jeg bare stadig kan huske en lille del af det..
Nuvel, her er et par historier fra oktober måned.

International Suit-Up Day
Som nogle af jer måske ved er der noget der hedder International Suit-Up Day (13. oktober), og de af jer der har set (eller ser) tv-showet "How I Met Your Mother" ved helt sikkert hvad jeg taler om. Konceptet er enkelt: Gå i jakkesæt en hel dag.
Dette koncept fik jeg overtalt mine roommates til at være med på, og passende nok var det en onsdag, så studiebaren var åben.
6 stk. flotte fyre røg i jakkesæt og ned på baren til en ganske vellykket aften. Her et par billeder:

Klar til afgang. Fra venstre: Simon, Gunjan, Manuel, Bryce & Mads.

Når man har suit på er det meningen at man SKAL se arrogant ud.. eller..


Nogle er i mere stilede suits end andre..

Midterms.. ugh..
Fredag d. 15. oktober begyndte midterm eksaminerne for alvor med et forsøg i spansk - det gik knap så godt, så lad os springe henover det og konstatere at de fleste af de andre af eksaminerne heldigvis forløb fint..
Eneste minus var at oktober så til gengæld bød på en del mere skole end jeg har været vant til hidtil..
Udover en del skolearbejde bød den sidste del af oktober ellers bare på mere af det sædvanlige - en del fodboldkampe med UBC, heraf flere med 90. minutters spilletid. Det er sgu fedt efterhånden at være en fast del af holdet.


5 måneder mere..
Den helt store nyhed i denne omgang er dog at jeg har tænkt mig at læse herover et semester mere..
Som nogle af jer sikkert ved er det jo min plan at tage til Whistler og stå på ski når eksaminerne slutter i december og så blive helt til slutningen af februar.
Jeg nåede dog frem til at jeg formentlig ville blive en anelse træt af kun at stå på ski og slet ikke lave andet, så jeg fik ansøgt om at tage lidt flere kurser på UBC.
Til alt held viste det sig at der stadig var en plads ledig i term 2 (forårssemesteret), så den ansøgte jeg om og fik tildelt.
Så nu er det meningen at jeg skal gå i skole tirsdag til torsdag og så være i Whistler fredag til mandag.
Ski hver dag fra 8-15 og så lektier om aftenen - det lyder som et liv, der lige er til at holde ud..
Så hvis det viser sig at jeg bliver bedre til at opdatere denne blog vil I formentlig kunne høre mere helt frem til maj..

Besøg hjemmefra :-D
Søndag d. 24. oktober blev det så endelig tid til at få besøg hjemmefra da Steffen og Marianne a.k.a. mor og far landede i Seattle.
Mandag morgen ankom de så med bussen til Vancouver og vi var ude at spise på Roxy's burger på Granville St. (Steffen insisterer på at det er stedet at spise når man ankommer til Vancouver).

Det blev dog også til mere avanceret mad end burger - her har Marianne kastet sig over en bento-box på min yndlings sushi-restaurant i Vancouver: Iki.

I alt havde de 5 dage i Vancouver, der både bød på shopping, masser af vandring (bl.a. fik de besteget Grouse Mountain nord for byen), samt et par besøg på campus, hvor vi både fik set undervisnings- og sportsfaciliteter, mit kammer samt diverse caféer, barer, museer osv., som campus byder på.
Lørdag morgen kørte Ford Exploreren endnu engang over grænsen, da vi havde besluttet at bruge weekenden i Seattle. Desværre var vejret ikke med os, så det blev ikke til et besøg i nogle nationalparker, men til gengæld fik vi set en masse fine steder i Seattle, spist på et par dejlige restauranter og shoppet en del. Jeg fik klaret julegaverne og sendt dem hjem til Danmark. Alt i alt en virkelig dejlig weekend i Seattle.
Historierne overlader jeg til M+S også at fortælle, her dog et par billeder:
Et fantastisk udvalg af spiritus på en bar i Seattle, hvor vi selvfølgelig fik lidt at drikke..

Udsigt til Seattle's berømte "Pike Place Market"..

På den eneste dag med godt vejr valgte vi at tage i Space Needle, Seattles berømte bygningsværk opført i anledning af Verdensudstillingen i 1962.

.. her M+S med udsigt over den nordvestlige del af byen i baggrunden.

.. og her ved en eller anden havnepromenade/bypark.


Til middag den sidste aften på en restaurant på havnen. Her fik vi smagt på alt godt fra havet: clams, østers og muslinger - og drukket en masse hvidvin.


Halloween:
Herovre går de jo sindsygt meget op i Halloween, og der er græskar og spindelvæv over det hele. Det er sgu næsten større end jul..



Når noget er så stort en del af kulturen, skal det selvfølgelig udforskes, så det skulle også lige presses ind i programmet. Ugen inden havde jeg investeret i et fantastisk sejler-kostume med tilhørende hat netop til lejligheden..
Jeg kan bekræfte teorien og at piger er vilde med uniformer! (Se nedenfor!)

Èt styks gæv sailor har fundet sine skønjomfruer - han ser i grunden ret tilfreds ud..

Onsdag aften var der stor halloween-fest på campus, og fredag var vi en tur ude at fejre dagen til to house-parties.


Til det ene house-party blev jeg introduceret til det gennem-(nord)amerikanske koncept kaldet "keg-stand". I alt sin enkelhed går (druk)legen ud på at drikke så meget øl som muligt, mens man står på hænder på en fustage. (Bare rolig, der er folk, der holder dine ben mens du drikker).
Det viste sig at jeg var ganske god til kegstand.

Sådan her ser en ægte fest ud: Her haven, som de til lejligheden havde overdækket med en kæmpe plastikdæg, så vi var i sikkerhed for regnen..

Første gang jeg forsøgte drak jeg i ca. 15 sekunder, men var hverken klar over at man skulle tage armbøjninger eller at det var en konkurrence. Rekorden var åbenbart 23 kegstands (23 armbøjninger med ølslangen i munden), så det måtte jeg selvfølgelig prøve at slå.
Jeg udtrykte min forundring over at det ikke var mere end 24 der skulle til for at slå rekorden, hvorefter en eller anden lokal dude udfordrede mig til duel - han var åbenbart rekordindehaver og rimelig overbevist om at jeg ikke kunne slå ham.
En duel resulterer selvfølgelig i at en del mennesker vil overvære, så før jeg så mig om var der en 20-25 mennesker, der skulle se på og en del hujen og råben.
Det var virkelig griner og fuldstændig som at være med i American Pie..

Jeg forsøger mig ud i disciplinen "Keg Stand"..!

Jeg skulle forsøge først og konstaterede ret hurtigt at det var væsenligt hårdere at drikke mens man tog armbøjninger. Efter de første 5-6 stykker fik jeg dog styr på det, og ved 15 var jeg for alvor ovenpå.
Jeg tog 31 i alt og da jeg steg ned var der vild jubel.
Han tog 21 eller 22, og til hans forsvar skal det siges at det jo var hans andet forsøg. Da han steg ned var der en vild hujen og jeg blev kåret til midlertidig rekordindhaver. Om der var nogen der slog den i løbet af aftenen ved jeg ikke, men jeg tror det nu ikke, for jeg blev ikke udfordret mere..
Resten af aftenen holdt jeg igen med øllene - og alligevel slæbte jeg en ganske pæn brandert med ud i taxaen ved 3-tiden - og havde en smule svært ved at komme op næste morgen.


Viking Party:
Ugen efter M+S's besøg gik med at indhente det forsømte skolearbejde, da jeg jo havde pjækket et par dage for at tage til Seattle.
Fredag havde den skandinaviske studieforening her på campus så arrangeret Viking Party, hvor alle studerende fra hhv. Norge, Sverige og Danmark var samlet til fest - og en del lokale også var inviteret, under forudsætning af at de accepterede vikingestemningen og drak mjød af horn.

To gæve vikinger..

Den næste uges tid bød på dejligt vejr (sol fra skyfri himmel), så det var helt svært at forstå at det var november i Vancouver og ellers bare en del lektielæsning og opgaveskrivning. Det er jo ikke alt ved et udvekslingsophold, der går op i fest, omend en del gør.

Der bliver longboardet rundt på campus i det smukke efterårsvejr..

Søndag d. 14. holdt vi fællesmiddag i lejligheden; en tradition vi havde svoret at indføre, men som ikke rigtig er blevet ført ud i livet. Jeg kan dog konstatere at med undtagelse af en enkelt dreng har det været nogle virkelig gode drenge jeg bor med, og at jeg har været ret heldig hvad det angår.

Jeg smutter igen, og lover snart at skrive igen.. og i næste term vil jeg forsøge at skrive mindst hver anden uge..
Der er vist et nytårsforsæt lige der..

Simon

Ingen kommentarer:

Send en kommentar